نازان

معنی نازان
(نف) نازکننده مانند معشوقه (ناظم الاطباء) نازنده مفتخر مباهی بالنده سربلند سرافراز که می نازد : ببالا چو سرو و بدیدار ماه جهانگیر و نازان بدو تاج و گاهفردوسی و حق نازان شد و باطل حیران (تاریخ بیهقی) او اصل مهتریست مر آن اصل را تو فرع نازان بتو چو جسم بروح و شجر ببار سوزنی به چه خرمی و نازان گرو از تو برده هامان اگرت شرف همین است که مال و جاه داری سعدی و جهانیان همه ایمن و ساکن بودند و در خیر و نعمت نازان (فارسنامهء ابن بلخی) - سرو نازان:دوتا گشت آن سرو نازان بباغ همان تیره گشت آن فروزان چراغ فردوسی (|| ق) در حال ناز خرامان بناز : نازان و دمان بره چو نادانان با قامت سرو و روی دیباهیناصرخسرو و خرامان و نازان همی شد (منتخب قابوسنامه) مه و خورشید را دیدند نازان قران کرده ببرج عشقبازاننظامی و رجوع به ناز شود.
اشتراک‌گذاری
قافیه‌یاب برای اندروید

با خرید نسخه اندرویدی قافیه‌یاب از فروشگاه‌های زیر از این پروژه حمایت کنید:

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
نرم‌افزار فرهنگ عروضی

فرهنگ عروضی هم‌صدا برای اندروید

فرهنگ لغت جامع عروض و قافیه با قابلیت وزن یابی.

گنجور

گنجور مجموعه‌ای ارزشمند از سروده‌ها و سخن‌رانی‌های شاعران پارسی‌گوی است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. برای مشاهده وب‌سایت گنجور اینجا کلیک کنید.

دریای سخن

نرم‌افزار دریای سخن کتابخانه‌ای بزرگ و ارزشمند از اشعار و سخنان شاعران گرانقدر ادب فارسی است که به حضور دوستداران شعر و ادب تقدیم می‌داریم.