نارام سین

معنی نارام سین
(اِخ)( 1) نارامسن، یکی از اعاظم پادشاهان مقتدر آکاد [ واقع در جنوب بین النهرین، وادی فرات ] است که در حدود بیست و هفت 2700 ق م دانسته است( 2) و رشید - قرن قبل از میلاد مسیح میزیسته است آلبرماله سلطنت سارگن و نارامسن را در حوالی 2850 بعد از سارگن چند پادشاه در آکاد بتخت نشستند که هر چند فتوحاتی کردند ولی عاقبت از عهدهء نگاهداری کشور » : یاسمی آرد او برنیامدند تا اینکه تاج و تخت آکاد به نارام سین رسید، مردم کوهستان زاگروس گردن از طوق اطاعت آکاد بدر برده بودند، نارام سین نخست بمطیع کردن اهالی کازالو و بدره که نزدیکتر بودند پرداخت و ولایات نمری و شیموروم را مطیع کرد و بر آنان تاریخ ملل شرق و یونان، آلبر - (Naram-Sin (2 - (1) ( چیره شد و سلطنت خود را از خلیج فارس تا آسیای صغیر بسط داد( 3 27- 3) - کرد و پیوستگی نژادی او ص 23 ) ماله ص 356.
اشتراک‌گذاری
قافیه‌یاب برای اندروید

با خرید نسخه اندرویدی قافیه‌یاب از فروشگاه‌های زیر از این پروژه حمایت کنید:

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
نرم‌افزار فرهنگ عروضی

فرهنگ عروضی هم‌صدا برای اندروید

فرهنگ لغت جامع عروض و قافیه با قابلیت وزن یابی.

گنجور

گنجور مجموعه‌ای ارزشمند از سروده‌ها و سخن‌رانی‌های شاعران پارسی‌گوی است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. برای مشاهده وب‌سایت گنجور اینجا کلیک کنید.

دریای سخن

نرم‌افزار دریای سخن کتابخانه‌ای بزرگ و ارزشمند از اشعار و سخنان شاعران گرانقدر ادب فارسی است که به حضور دوستداران شعر و ادب تقدیم می‌داریم.