میناب

معنی میناب
(اِخ) یکی از بخش های 5گانهء شهرستان بندرعباس است و در مشرق این شهرستان واقع است. از شمال به بخش کهنوج و از مشرق بدهستان بشاکرد و از جنوب به بخش جاسک و از مغرب به بخش مرکزی شهرستان بندرعباس محدود است. قسمت شمال و مشرق آن کوهستانی و قسمت مرکز و مغرب آن جلگه و انتهای غربی آن ساحل دریای عمان است. هوایش گرم و نواحی ساحلی و مرکزی آن مرطوب است. آب اکثر قراء آن از رودخانهء میناب تأمین میشود و محصول عمده اش خرما و غلات و مرکبات است. بخش میناب از هشت دهستان زیر تشکیل شده است: 1 - دهستان رودخانه شامل 55 آبادی و 7723 نفر جمعیت. 2 - دهستان رودان شامل 31 آبادی و 18495 نفر جمعیت. 3 - دهستان سیریک شامل 85 آبادی و 14945 نفر جمعیت.
4 - دهستان دهو شامل 21 آبادی و 13265 نفر جمعیت. 5 - دهستان بهمنی شامل 9 آبادی و 7890 نفر جمعیت. 6 - دهستان شهوار شامل 25 آبادی و 3808 نفر جمعیت. 7 - دهستان حومه شامل 11 آبادی و 10749 نفر جمعیت. 8 - دهستان پائین شهر شامل 10 آبادی و 5900 نفر جمعیت. و قصبهء میناب که به صورت یک شهر کوچک است مرکز این بخش است. رویهمرفته بخش میناب از 248 آبادی تشکیل شده و جمعیت آن بالغ بر 89934 نفر است. (از فرهنگ جغرافیائی ایران ج8). ناحیهء میناب عباسی. و رجوع به جغرافیای سیاسی تألیف کیهان شود.
- میناب عباسی؛ بخش میناب را گویند.
اشتراک‌گذاری
قافیه‌یاب برای اندروید

با خرید نسخه اندرویدی قافیه‌یاب از فروشگاه‌های زیر از این پروژه حمایت کنید:

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
نرم‌افزار فرهنگ عروضی

فرهنگ عروضی هم‌صدا برای اندروید

فرهنگ لغت جامع عروض و قافیه با قابلیت وزن یابی.

گنجور

گنجور مجموعه‌ای ارزشمند از سروده‌ها و سخن‌رانی‌های شاعران پارسی‌گوی است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. برای مشاهده وب‌سایت گنجور اینجا کلیک کنید.

دریای سخن

نرم‌افزار دریای سخن کتابخانه‌ای بزرگ و ارزشمند از اشعار و سخنان شاعران گرانقدر ادب فارسی است که به حضور دوستداران شعر و ادب تقدیم می‌داریم.