غریب

معنی غریب
[غَ] (اِخ) امین افندی. وی صاحب جریدهء «الحارس» بیروتی است و او راست: 1- اخبار و افکار، و آن مجموعهء ادبی و تاریخی است که در روزنامهء خود آن را منتشر کرده و در مطبعهء جدعون بیروت به سال 1912م. به چاپ رسانیده است. 2- اسماء البنات، دربارهء معانی نامهای دختران و رابطهء تاریخی آنها و مشهورترین زنانی که بدین نامها نامیده شده اند، و این کتاب شامل بحثی در فلسفهء اسماء مخصوصاً نامهای فرنگی و قدیمی است. چاپ بیروت به سال 1911م. 3- اشواک ورد، شامل ملاحظات ادبی و فکاهی در زمینهء اخلاق و عادات است. جزء دوم در مطبعهء جدعون بیروت به سالهای 1912 و 1913م. و جزء سوم در مطبعهء الاقبال بیروت به سال 1914 به چاپ رسیده است. 4- فی زوایا القصور، شامل اخبار و نوادر شگفت آور پادشاهان این عصر. این کتاب در بیروت به سال 1913م. به چاپ رسیده است. (از معجم المطبوعات ج2 ص1408).
اشتراک‌گذاری
قافیه‌یاب برای اندروید

با خرید نسخه اندرویدی قافیه‌یاب از فروشگاه‌های زیر از این پروژه حمایت کنید:

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
نرم‌افزار فرهنگ عروضی

فرهنگ عروضی هم‌صدا برای اندروید

فرهنگ لغت جامع عروض و قافیه با قابلیت وزن یابی.

گنجور

گنجور مجموعه‌ای ارزشمند از سروده‌ها و سخن‌رانی‌های شاعران پارسی‌گوی است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. برای مشاهده وب‌سایت گنجور اینجا کلیک کنید.

دریای سخن

نرم‌افزار دریای سخن کتابخانه‌ای بزرگ و ارزشمند از اشعار و سخنان شاعران گرانقدر ادب فارسی است که به حضور دوستداران شعر و ادب تقدیم می‌داریم.