رضی

معنی رضی
[رَ] (اِخ) استرآبادی یا رضی الدین استرآبادی امام رضی الدین محمد بن حسن استرآبادی که در حدود سال 700 ه ق زنده بوده من از » : و به خط خود در آخر نسخهء خطی کتابش (شرح الکافیه) نوشته (شوال سنهء 684 ه ق) صاحب روضات الجنات گوید اسم و شرح و حال وی اطلاع بیشتر ندارم جز اینکه او در سال 683 ه ق تألیف کتاب (شرح الکافیه) را بپایان رسانده است دوست او « مورخ من شمس الدین بن عزم در مکه به من گفت: وفات رضی به سال 684 یا 676 ه ق بود ولی من در آن شک دارم راست: 1- شرح رضی علی کافیه بن الحاجب، که در بالا اشارت رفت 2- شرح رضی فی علم الصرف (شرح الشافیه) و آن شرح ،326 ،324 ، (مقدمهء ابن الحاجب فی التصریف) است (از معجم المطبوعات ج 1) رجوع به فهرست کتابخانهء سپهسالار ج 2 ص 42 363 و 366 و روضات الجنات ص 287 و تاریخ مغول ص 505 و فرهنگ فارسی معین بخش اعلام و ریحانه الادب ج 2 ،361 ،356 شود.
اشتراک‌گذاری
قافیه‌یاب برای اندروید

با خرید نسخه اندرویدی قافیه‌یاب از فروشگاه‌های زیر از این پروژه حمایت کنید:

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

 قافیه‌یاب اندرویدی هم‌صدا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
نرم‌افزار فرهنگ عروضی

فرهنگ عروضی هم‌صدا برای اندروید

فرهنگ لغت جامع عروض و قافیه با قابلیت وزن یابی.

گنجور

گنجور مجموعه‌ای ارزشمند از سروده‌ها و سخن‌رانی‌های شاعران پارسی‌گوی است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. برای مشاهده وب‌سایت گنجور اینجا کلیک کنید.

دریای سخن

نرم‌افزار دریای سخن کتابخانه‌ای بزرگ و ارزشمند از اشعار و سخنان شاعران گرانقدر ادب فارسی است که به حضور دوستداران شعر و ادب تقدیم می‌داریم.